Om te beginnen moet ik zeggen, dat ik het alcohol beleid wel begrijp, natuurlijk zijn er mensen die toch proberen bier mee te nemen, maar de uitwassen worden tegengegaan. Het is veel rustiger qua dronken mensen en rommel langs de baan.
Het is nu eenmaal veel makkelijker om je vol te laten lopen als je kratten of zelfs vaten bier meeneemt het circuit op.
Er is prima bier te koop langs de baan, dit jaar niet geprobeerd maar tijdens de SBK vorig jaar wel.
Dus daar hoor je mij niet over klagen.
Wat ik wel belachelijk vind, is dat er geen parkeer beleid is. Indien de organisatie besluit om een ander parkeer terrein te gebruiken, dienen zij er voor te zorgen dat er vervoer is naar het circuit.
Het is niet zo moeilijk te bedenken dat het merendeel van het publiek tijdens de trainingen graag rond de hoofdtribune wil zitten. Zorg ervoor dat ze daar kunnen komen. 3,5 kilometer omlopen is al onacceptabel, laat staan onder deze zeer slechte en gevaarlijke omstandigheden.
Later op de dag werd er omgeroepen dat er pendelbussen reden, Informatie waar je niets mee kunt. Hoe moet ik nu weten waar die bus mij nu weer naar toe brengt? Waarschijnlijk gaat hij via een route die je helemaal niet bekend voorkomt en ben je dus uren aan het zoeken voor je, je auto/motor weer gevonden hebt.
De bestrating op het circuit terrein is belachelijk en GP onwaardig te noemen. Asfalteren of op zijn minst bestraten die handel. Je kunt in Nederland je niet beroepen op overmacht, als het over slecht weer gaat. In Nederland is het nu eenmaal regelamtig regenachtig. Pas je accomodatie daar op aan.
Indien je, je publiek niet kunt bieden waar ze voor komen in dit geval, uren later pas op de plaats van bestemming omdat de organisatie geen parkeer plaats beschikbaar heeft. Dit terwijl er minder toeschouwers waren dan het jaar ervoor, was een kassa reductie wel het minst wat ze hadden kunnen doen.
Ook de afvoer van de circuits is altijd een groot probleem. Misschien moet het TT-bureau eens gaan informeren bij de grote voetbalstadions. Bij grote wedstrijden van het Nederlands ellftal of concerten zijn er in de grote steden ook van 50.000 bezoekers, ik heb de indruk dat de chaos dan lang niet zo groot is.
Onze groep gaat meestal BBQen en zien wel wanneer het rustig wordt.
Dit keer ben ik (tot woede van de mensen die ik tegenhield) zelf het verkeer gaan regelen op het einde van de trechter. Bepaalde rijen bleven maar doordrukken waardoor anderen niet konden invoegen. Ik heb het gereguleerd tot onze auto er door was.
Op de weg zelf stond politie, maar de regelaars die er in de ochtend wel zijn, zijn er in de avond niet. Zet gewoon wat mensen in om trechter vorming te voorkomen. Maak met een lijnentrekker (van het voetbal weet je wel) rijbanen en zet gewoon mensen neer die het in de gaten houden.
Politie in de buurt die lik op stuk beleid voert.
Wimlex, die toch geweldig genoten heeft en volgend jaar zeker weer heen gaat (dat zal ze leren
)