TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 107

Topic: TT circuit (372526 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 02-06-17 om 15:17:32
De nieuwe Haarbocht tribune is bijna klaar

(afbeelding)

https://mobile.twitter.com/...s/870547536821575680


Heb het met de Superbikes in aanbouw gezien. Ik zit met de TT zoals nu al vele jaren weer op de GT tribune, voor volgend jaar toch eens overwegen om daar eens te gaan zitten.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Mat Oxley verwoordt over die ooit prachtige baan van Assen wat wij hier volgens mij ook allemaal wel vinden. Er zijn weinig echte 'rijderscircuits' meer zegt hij, helaas de eisen des tijds (veiligheid oa) veranderen soms...
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-06-17 om 00:40:14
Mat Oxley verwoordt over die ooit prachtige baan van Assen wat wij hier volgens mij ook allemaal wel vinden. Er zijn weinig echte 'rijderscircuits' meer zegt hij, helaas de eisen des tijds (veiligheid oa) veranderen soms...


Ik vind die Mat Oxley de laatste jaren wel een beetje een ouwe zeur geworden hoor, vroegah was alles beter. Tijden veranderen nu eenmaal.

En over Assen... Dit gaat natuurlijk over de Noordlus en ik vind het ook jammer dat ie weg is. Maar wij hebben o zo gemakkelijk praten, wij hoeven geen circuit te exploiteren in motorsportonvriendelijk Nederland. Het was niet meer te houden, het enorme stuk land dat de Noordlus besloeg en dat eigenlijk maar twee keer per jaar gebruikt werd. Dat de Noordlus weg moest omdat dat lelijke TT World moest komen is ook gewoon niet waar.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-06-17 om 00:40:14
Mat Oxley verwoordt over die ooit prachtige baan van Assen wat wij hier volgens mij ook allemaal wel vinden. Er zijn weinig echte 'rijderscircuits' meer zegt hij, helaas de eisen des tijds (veiligheid oa) veranderen soms...


Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-06-17 om 09:47:47
(...)

...........

En over Assen... Dit gaat natuurlijk over de Noordlus en ik vind het ook jammer dat ie weg is. Maar wij hebben o zo gemakkelijk praten, wij hoeven geen circuit te exploiteren in motorsportonvriendelijk Nederland. Het was niet meer te houden, het enorme stuk land dat de Noordlus besloeg en dat eigenlijk maar twee keer per jaar gebruikt werd. Dat de Noordlus weg moest omdat dat lelijke TT World moest komen is ook gewoon niet waar.


Het was toen meer een kwestie van heel veel vliegen in een klap.

Het was in de tijd dat er een heleboel idioten over het hek klommen. Er moesten hoge hekken komen en plaatsen en onderhouden van een hekwerk op een lang circuit is nu eenmaal duurder dan op een kort circuit.

Door het circuit in te korten kwam het verder van Baggelhuizen af te liggen.

Er kwam ruimte voor TT World dat er wel moest komen. Er moest trouwens ook een hotel komen. De hotel kamers zouden allemaal namen krijgen van beroemde coureurs.

Er kwam ruimte voor hoge tribunes die als geluidswal dienst zouden doen.

Er kwam ruimte voor meer parkeergelegenheid vlak bij het circuit.

En nog meer redenen die ik zo een twee drie niet meer weet, maar eventueel nog wel op kan zoeken.

En los van alles, ik vind het nog steeds jammer ook al was het misschien wel noodzakelijk.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 22-06-17 om 10:50:17
(...)


Het was toen meer een kwestie van heel veel vliegen in een klap.

Het was in de tijd dat er een heleboel idioten over het hek klommen. Er moesten hoge hekken komen en plaatsen en onderhouden van een hekwerk op een lang circuit is nu eenmaal duurder dan op een kort circuit.

Door het circuit in te korten kwam het verder van Baggelhuizen af te liggen.

Er kwam ruimte voor TT World dat er wel moest komen. Er moest trouwens ook een hotel komen. De hotel kamers zouden allemaal namen krijgen van beroemde coureurs.

Er kwam ruimte voor hoge tribunes die als geluidswal dienst zouden doen.

Er kwam ruimte voor meer parkeergelegenheid vlak bij het circuit.

En nog meer redenen die ik zo een twee drie niet meer weet, maar eventueel nog wel op kan zoeken.

En los van alles, ik vind het nog steeds jammer ook al was het misschien wel noodzakelijk.


Je vergeet de belangrijkste Johannes. Er moest een heel gebied worden teruggegeven aan de natuur. Dat was een keiharde eis van de overheid. Onder andere waar vroeger auto' stonden en dus moest er nieuw plek worden gevonden als parkeerplaats. Dat werd dus gevonden door de noordlus af te stoten. Blij mee? Nee, maar wel een noodzakelijkheid.
     Reageer met citaat 
De situatie vroeger was wel geweldig, met de lage hekken, redelijk dicht op de baan. Wij zaten toen altijd op de veenslang, vanwaar je van het terugkomen uit de zuidlus tot aan de Geert Timmer bocht kon kijken, we sliepen op het circuit, het maakte allemaal deel uit van de magie van de TT. Als na de start van de 50cc, de machines langs kwamen werd het helemaal stil en hoorde je de krekels in het gras, om na dik 2 minuten weer verder te gaan.

Tja het is niet meer, het zijn andere tijden coureurs staan niet meer met een peuk in hun mond te sleutelen aan hun eigen machines, maar zijn atleten die qua training niet onder doen voor een andere topsporters.

Ik vindt het leuk om het ene te hebben meegemaakt en nu te kunnen genieten van het andere. Het circuit is compleet anders, maar toch is niet alle magie verdwenen. Wedstrijden in Assen zijn bijna altijd onvoorspelbaar, vaak geholpen door het vaak wisselvallige klimaat. Het is niet de vraag of het gaat regenen in zo'n weekend, maar slechts wanneer.

Bring it on!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-06-17 om 12:05:22
(...)


Je vergeet de belangrijkste Johannes. Er moest een heel gebied worden teruggegeven aan de natuur. Dat was een keiharde eis van de overheid. Onder andere waar vroeger auto' stonden en dus moest er nieuw plek worden gevonden als parkeerplaats. Dat werd dus gevonden door de noordlus af te stoten. Blij mee? Nee, maar wel een noodzakelijkheid.


Ja dat was ook een belangrijke. Ergens in mijn achterhoofd wist ik het ook nog wel, maar ik wist niet meer precies hoe het zat.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 22-06-17 om 12:24:41
De situatie vroeger was wel geweldig, met de lage hekken, redelijk dicht op de baan. Wij zaten toen altijd op de veenslang, vanwaar je van het terugkomen uit de zuidlus tot aan de Geert Timmer bocht kon kijken, we sliepen op het circuit, het maakte allemaal deel uit van de magie van de TT. Als na de start van de 50cc, de machines langs kwamen werd het helemaal stil en hoorde je de krekels in het gras, om na dik 2 minuten weer verder te gaan.

Tja het is niet meer, het zijn andere tijden coureurs staan niet meer met een peuk in hun mond te sleutelen aan hun eigen machines, maar zijn atleten die qua training niet onder doen voor een andere topsporters.

Ik vindt het leuk om het ene te hebben meegemaakt en nu te kunnen genieten van het andere.............


Het is iets wat niet meer bestaat in de MotoGP, maar ik ben ook blij dat ik het meegemaakt heb.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 22-06-17 om 13:43:25
(...)
Het is iets wat niet meer bestaat in de MotoGP, maar ik ben ook blij dat ik het meegemaakt heb.


Ja ik ook! Ik vind het nu een fantastisch complex geworden en ben zeer benieuw morgen hoe de nieuwe tribune in het echie eruit ziet. Op facebook al een paar fantastische foto's gezien.

Nog over die nieuwe noordlus: Ik heb geen probleem met veranderingen, maar met wel met slechte veranderingen. En ik vind het stukje baan wat ze daar hebben neergelegd en met name de ultra trage strubben een slechte verandering.
     Reageer met citaat 
Het is denk ik de enige manier om de snelheden op de veenslang/ruskenhoek in te perken, ergens moet een offer gebracht worden.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 22-06-17 om 17:06:54
Het is denk ik de enige manier om de snelheden op de veenslang/ruskenhoek in te perken, ergens moet een offer gebracht worden.
en na een dodelijk ongeval in de superstock.
De TT blijft magisch,,maar de TT op MAN is zoals het vroeger was. Dus je kunt nog de sfeer van vroeger opsnuiven als je wilt.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 22-06-17 om 20:57:06
(...)

De TT blijft magisch,,maar de TT op MAN is zoals het vroeger was. Dus je kunt nog de sfeer van vroeger opsnuiven als je wilt.


Het circuit van Assen met Ossebroeken en Veenslang etc lijkt helemaal in niets op Man.

Maar ook het oude circuit van Assen van voor 1955 kun je niet vergelijken met het Man van nu.

Familie van mij die dit jaar op Man was verzekerde me nog eens dat de TT op Man met niets te vergelijken is. . Ook kwa sfeer niet.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Dat over MAN geloof ik zondermeer. Ik sprak over magie op Assen puur op persoonlijk gevoel. MAN moet zeker nog een keer bezocht worden, je kunt er als buitenstaander wellicht niet bij benadering iets over zeggen.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Tijdens onze wandeling viel het me op dat het talud bij De Bult behoorlijk afgevlakt is. Zowel richting Mandeveen als richting Stekkenwal. Iemand die weet wat daar de bedoeling van is?

Pagina's: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 107


Snelle navigatie: