De Litjens favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: De Litjens (134174 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Citaat:
En waar heeft ze die dan voor nodig?

Voor het ONK met 6 man en 1 vrouw.....?

Jij hebt er nog wel een paar over toch! Of ben je een verzamelaar en zit je te aasen op Carol's overjaarde brommers?
     Reageer met citaat 
Die zijn niet te koop, maar over leasen valt altijd te praten...
     Reageer met citaat 
Citaat:
En waar heeft ze die dan voor nodig?

Voor het ONK met 6 man en 1 vrouw.....?

Om er voor te zorgen dat die zes man dan wel achter d'r staan!

En anders voor in het IDM
     Reageer met citaat 
van wegrace.info:

Citaat:
Litjens klopt aan deur van de wereldtop
Het is nog nooit eerder gebeurd dat een Nederlands jochie van vijftien tussen de grootste motorcoureurs van de wereld mag rijden. Joey Litjens uit Horst-America valt die eer wel te beurt. Hij mag zich in maart meten met het neusje van de zalm van de motorsport. Tijdens een driedaagse IRTA-test mag het jonge talent laten zien wat hij in huis heeft.

Via de renstal van Arie Molenaar, waar hij reserverijder is in de 125cc klasse, mag Joey Litjens op 18, 19 en 20 maart meedoen aan de opwarming van het nieuwe raceseizoen in Barcelona. ,,Hier komen alle grootheden bij elkaar. Je hebt twee IRTA-tests per jaar. Eén is vrijwillig en de andere, waar Joey aan mee doet, is verplicht voor alle Grand Prix-coureurs. Hij kan dan echt zien waar hij staat'', aldus vader Jeu.

Joey knijpt hem nogal als er gesproken wordt over de test. ,,Volgens mij word ik aan alle kanten voorbij geknald. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Hopelijk kan ik mijn ritme vinden, dan gaat het meestal vanzelf.''

Vader Jeu stimuleert meteen: ,,Natuurlijk vind jij je ritme. Je hoeft ook helemaal niets, het is gewoon kijken wat je aankan.'' Jeu licht toe dat het niet de bedoeling is dat zijn jongste zoon dit jaar al bij een GP-renstal terechtkomt. ,,We willen hem rustig brengen. Hij is ooit begonnen op de mini-bike en heeft toen steeds een stapje omhoog gezet. Afgelopen jaar heeft hij zeer verdienstelijk in het International Duits Kampioenschap gereden. Arie Molenaar heeft tegen mij gezegd dat hij Joey in 2006 in de GP wil hebben, maar dat blijft natuurlijk altijd afwachten.''

Toch maakt de inwoner van America dit jaar waarschijnlijk al zijn officiële debuut in het GP-circus. De familie Litjens probeert al twee jaar een wildcard te krijgen voor de TT in Assen. Door de strikte leeftijdsgrens mag er echter pas vanaf vijftien jaar in de 125cc-klasse gereden worden. ,, Er staat nog niets op papier, maar ik kan voor negentig procent zeker zeggen dat Joey dit jaar zijn GP-debuut gaat maken tijdens de TT. Ik ken de voorzitter van de TT, Jos Vaessen, en als het goed is komt het dit jaar rond'', aldus pa Litjens. De hoofdpersoon zelf laat het allemaal op zich afkomen, blijft er erg nuchter onder. ,,Ik ga er gewoon vanuit dat het niet doorgaat, dan valt het altijd mee.''

Joey zal rijden op een nieuwe Honda van Motor Center Venlo. Aan de motor, die een waarde van tienduizend euro heeft, moet nog wel het een en ander gebeuren voor er mee geracet kan worden. ,,Ik denk dat als we straks klaar zijn met sleutelen de motor een waarde van 25.000 euro heeft'', aldus Jeu Litjens.



Over het dikgedrukte: daarom vind ik de uitspraken van Jurgen gewoon beter. Je gaat er toch gewoon vanuit dat je nu aan de start mag staan?
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Als Litjens tijdens de IRTA test mag rijden, zal hij de eerste rijder in de geschiedenis zijn die dit mag... lijkt me een beetje sterk.... ONZIN DUS.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Als Litjens tijdens de IRTA test mag rijden, zal hij de eerste rijder in de geschiedenis zijn die dit mag... lijkt me een beetje sterk.... ONZIN DUS.


Wat bedoel je daarmee? De eerste Litjens of de eerste rijder. Er zijn genoeg rijders die mee mogen doen met de IRTA tests, dus de eerste rijder zal hij niet zijn.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Nee, ik bedoelde de eerste niet Grand Prix rijder. De IRTA test is alleen voor Grand Prix rijders en niet voor andere.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Nee, ik bedoelde de eerste niet Grand Prix rijder. De IRTA test is alleen voor Grand Prix rijders en niet voor andere.


Duidelijk.

Het geheel is wel wat vreemd. Op de site van Joey staat een stuk over testen op Ledenon afgelopen dagen, maar de vette link naar het artikel in de limburger wordt ook gewoon gehandhaafd en nergens op de site tegengesproken. Ook op de site van Motor Center (sponsor) wordt melding gemaakt van Joey's deelname aan de Irta tests. Al met al heldere info voor de fans.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Het zal wel weer zo'n stukje zijn om sponsors te zoeken, klinkt natuurlijk best interessant als je bij de IRTA Test rijdt (veel publiciteit).

Maar het zal wel weer een broodje aap verhaal zijn.

Laat die jongen eerst maar eens gaan rijden en dan zien we wel weer verder hoe goed hij is.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Nee, ik bedoelde de eerste niet Grand Prix rijder. De IRTA test is alleen voor Grand Prix rijders en niet voor andere.

Joey is reserve coureur bij Molenaar. In die hoedanigheid had hij naar de IRTA test gekund/gemogen. Weet niet waarom het nou niet is doorgegaan trouwens...
     Reageer met citaat 
Citaat:

Joey is reserve coureur bij Molenaar. In die hoedanigheid had hij naar de IRTA test gekund/gemogen. Weet niet waarom het nou niet is doorgegaan trouwens...

Ik heb even navraag gedaan. Er mochten geen reserve rijders of test rijders meedoen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Citaat:

Ik heb even navraag gedaan. Er mochten geen reserve rijders of test rijders meedoen.

Ahh, thnx Johannes. Waar ben jij zo goed ingevoerd dat je "even" navraag kan doen? Kunnen we je vaker wat vragen?
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
Citaat:

Joey is reserve coureur bij Molenaar. In die hoedanigheid had hij naar de IRTA test gekund/gemogen. Weet niet waarom het nou niet is doorgegaan trouwens...



Maar hoe weet jij zo zeker dat Litjens reserve rijder is bij molenaar? Ik heb er nog niets over gelezen in persberichten van Molenaar.

Waarom zouden ze eigenlijk een reserverijder nemen?
     Reageer met citaat 
Citaat:



Maar hoe weet jij zo zeker dat Litjens reserve rijder is bij molenaar? Ik heb er nog niets over gelezen in persberichten van Molenaar.

Waarom zouden ze eigenlijk een reserverijder nemen?


Commerciële belangen? Punten voor het team? Om maar wat te noemen...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Punten voor het team? laat die Litjens toch eens lekker rijden en ga weer niet gelijk beginnen over punten zeg!

Je denkt toch niet dat als Litjens op die Honda stapt dat hij gelijk punten rijdt? Zoals ik zei, laat die jongen toch eens rijden.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: