Vering afstellen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Vering afstellen (15578 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik ben nieuwe hier, ik rijdt op een GSX-r 750 K1, deze heb ik nog niet zo heel lang.

Ik rij wel eens op het circuit, maar dat is puur voor de lol niks aan wedstrijden ofzo..


Nu heb ik een vraag over het afstellen van mij veering, er zijn zoveel verhaalen over het afstellen.
Ik had/heb hem nu afgesteld volgens een hele uitleg die ik van het net heb gehaald maar dat, als ik dat volg dan duikt hij voor te veel in.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen aan een goede afstelling, ik ben zelf 90 kg en rij altijd met super corsa's pro.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

« Gewijzigd: 13-04-2006 om 12:31:02 door Jarno »

Rijdt zo hard als het kan, nu het nog kan
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Welkom srad77, leuk topic! Er zijn vast wel leden hier die je wat tips kunnen geven.

Ik heb wel je topictitel even aangepast, iets duidelijker zo.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 13-04-06 om 12:31:05
Welkom srad77, leuk topic! Er zijn vast wel wat leden hier die je wat tips kunnen geven.

Ik heb wel je topictitel even aangepast, iets duidelijker zo.


Dank je wel jarno, het is net of ik me broertje voor me heb die heet namelijk ook jarno
Rijdt zo hard als het kan, nu het nog kan
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
hallo srad77

allereerst is het niet te doen om te zeggen hoe je precies de vering af moet stellen . het enige wat je kan doen is richtlijnen volgen van boekjes en dergelijke. om echt je vering goed te krijgen moet je gaan rijden en vervolgens op letten wat de motor doet en waar in de bocht. bij het in gaan van een bocht. of midden in de bocht of juist bij het uitacceleren.

Om even op jou vraag terug te komen. ik wil wel proberen om wat tips te geven. Moet ik wel even weten hoe ver van de onderkant hij af zit? hij mag best onderin komen als hij maar niet zijn kop stoot. en is het alleen bij het aanremen? of zit hij ook zo ver onderin midden in de bocht?
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Welkom srad77,

Je haalt wel gelijk één van de meest ingewikkelde zaken aan die er zijn in de afstelling van een motor....

Ik weet niet hoe je engels is maar deze suspension tuning site is zeer informatief.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ronni41 schreef 13-04-06 om 19:35:40
hallo srad77

allereerst is het niet te doen om te zeggen hoe je precies de vering af moet stellen . het enige wat je kan doen is richtlijnen volgen van boekjes en dergelijke. om echt je vering goed te krijgen moet je gaan rijden en vervolgens op letten wat de motor doet en waar in de bocht. bij het in gaan van een bocht. of midden in de bocht of juist bij het uitacceleren.

Om even op jou vraag terug te komen. ik wil wel proberen om wat tips te geven. Moet ik wel even weten hoe ver van de onderkant hij af zit? hij mag best onderin komen als hij maar niet zijn kop stoot. en is het alleen bij het aanremen? of zit hij ook zo ver onderin midden in de bocht?


Het is vooral bij het hard aanremmen, dan duikt hij bijna tot het eind van zijn vering. Ik heb gister de vering even na gekeken en de voor vering staat op:

Veer voorspanning 1 1/2 ring zichtbaar.
Compressie staat helemaal dicht
Rebound staat op 1 3/4 open

Rijdt zo hard als het kan, nu het nog kan
     Reageer met citaat 
Mr.Wishmoor schreef 13-04-06 om 22:27:17
Welkom srad77,

Je haalt wel gelijk één van de meest ingewikkelde zaken aan die er zijn in de afstelling van een motor....

Ik weet niet hoe je engels is maar deze suspension tuning site is zeer informatief.


Engels is geen probleem, hartelijk dank voor de link ik ga een even lezen.
Rijdt zo hard als het kan, nu het nog kan
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
srad77 schreef 14-04-06 om 11:14:30
(...)


Het is vooral bij het hard aanremmen, dan duikt hij bijna tot het eind van zijn vering. Ik heb gister de vering even na gekeken en de voor vering staat op:

Veer voorspanning 1 1/2 ring zichtbaar.
Compressie staat helemaal dicht
Rebound staat op 1 3/4 open



slaat de vering ook onderin? en wordt de motor ook onstabiel bij het aanremmen? want hij mag bij het aanremmen best bijna onder in komen. als hij maar niet tegen de aanslag komt. Anders moet je misschien toch de ingaande demping hoger krijgen. als dit echt niet meer mogenlijk is dan je nog proberen om de achter kant iets te laten zakken, maar dan moet je motor in de bocht niet naar buiten drijven. er is ook nog de mogenlijk dat er te weinig olie in zit, maar dit kan je beter door een vering specialist laten doen. kan die meteen de compressie aanpassen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt anders horen we het wel weer.
     Reageer met citaat 
http://www.team-estoppey.nl/vering.htm

handige link om een goede afstelling te zoeken van je vering
The Texas Tornado
     Reageer met citaat 
Ik heb een vraagje... eigenlijk een probleempje

Ik heb een R6 van '05 en ik merk dat als ik bij hogere snelheden ( boven de 100 ) rem, dat ik een trilling krijg aan de voorkant. Mijn rempotje begint te 'schudden' en het voelt alsof ik alle gaatjes in mijn schijven voel... Ik heb het voor het eerst opgemerkt in de Eiffel een paar weken terug. Daar hebben we wat aan de compressie, rebound en preload gedraaid, maar het is nog steeds niet helemaal weg...

weet iemand 'de oplossing' hiervoor?
The Texas Tornado
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
ICE_en_FROST schreef 20-06-06 om 12:39:59
Ik heb een vraagje... eigenlijk een probleempje

Ik heb een R6 van '05 en ik merk dat als ik bij hogere snelheden ( boven de 100 ) rem, dat ik een trilling krijg aan de voorkant. Mijn rempotje begint te 'schudden' en het voelt alsof ik alle gaatjes in mijn schijven voel... Ik heb het voor het eerst opgemerkt in de Eiffel een paar weken terug. Daar hebben we wat aan de compressie, rebound en preload gedraaid, maar het is nog steeds niet helemaal weg...

weet iemand 'de oplossing' hiervoor?



ik zou je graag willen helpen met je probleem alleen weet ik niet echt hoe. ik heb het probleem zelf nooit gehad. misschien als je wat duidelijkere gegevens hebt kan ik er wat mee. het zou kunnen dat je vering helemaal onderin komt waardoor hij niet meer kan veren. daardoor zal hij op de band gaan veren en zal je elke trilling en hobbel voelen. maar het kunnen ook wel 100 andere dingen zijn.
     Reageer met citaat 
nou, op het eind komt ie in ieder geval niet, want dan zou ik het ook onder de 100 moeten hebben als ik hard rem....

ik zou niet weten hoe ik het duidelijker zou moeten vertellen. Als ik boven de 100 rem, bijv. van 140 naar 110 voor de oprit, dan lijkt het net alsof ik alle gaatjes in mijn schijven voel... het potje met remvloeistof trilt ook...
The Texas Tornado
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
ICE_en_FROST schreef 20-06-06 om 15:13:54
nou, op het eind komt ie in ieder geval niet, want dan zou ik het ook onder de 100 moeten hebben als ik hard rem....

ik zou niet weten hoe ik het duidelijker zou moeten vertellen. Als ik boven de 100 rem, bijv. van 140 naar 110 voor de oprit, dan lijkt het net alsof ik alle gaatjes in mijn schijven voel... het potje met remvloeistof trilt ook...


Het kan niet toevallig zo zijn dat je een verkeerd type remblok erin hebt zitten? Anders zou ik het echt niet weten sorry!
     Reageer met citaat 
Ronni41 schreef 20-06-06 om 16:50:18
(...)


Het kan niet toevallig zo zijn dat je een verkeerd type remblok erin hebt zitten? Anders zou ik het echt niet weten sorry!


dat lijkt me ook niet nee... alles is nog origineel aan dat ding
The Texas Tornado
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
ik had dat ook met mn gsx-r 600 '98 maar na de ten kate dag in nieuwleuseden is dat verholpen...
ze hebben de vering wat aangepast en ik kon weer gaan

misschien moet je toch maar eens langs de garage gaan...

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: