falerossi schreef
31-12-11 om 12:13:34
(...)
Nou ben ik niet zo,n lezer, maar dit boek zou ik toch wel willen lezen

Ben heel erg benieuwd naar zijn verhaal na die crash.
Ook al ben je niet zo`n lezer,gezien je liefde voor motorsport zou ik voor dit boek een uitzondering maken.
Ik heb het nu bijna uit en het is om meerdere redenen een aanrader.
Op de eerste plaats heb ik respect voor Joey zijn eerlijkheid & openheid.Je moet het maar doen,jezelf zo kwetsbaar opstellen...
Zo`n jonge knul met zo`n incasseringsvermogen,zo`n drift om weer voorwaarts te gaan in het leven...nogmaals : respect .Mooi ook om te lezen hoe zijn temperament wat zich soms tegen hem lijkt te keren,later zijn kracht is.
Het geeft ook een beetje een beeld van hoe e.a. in zijn werk gaat (Voor de niet-insiders onder ons ,zoals ik zelf.)
En ook hoe ontzettend belangrijk en bepalend het mentale aspect is!Welhaast nog meer dan het materiaal & de fysieke conditie van de rijder...
Het leest makkelijk weg ; het is prettig geschreven.
Voor iemand die zich nooit verdiept heeft in motorsport wellicht minder eenvoudig om er een beeld bij te vormen ; van de andere kant : ik heb boeken gelezen over/van bergbeklimmers,tri-&duatleten & wielrenners terwijl ik niet thuis ben in die sporten .Als je een beetje gevoel voor sport hebt lukt het wel.
Goed boek!