Joey Litjens favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17

Topic: Joey Litjens (274256 keer gelezen)
Anoniem
     Reageer met citaat 
Ik had dat gemeld van de slicks. Vroeg op de startgrid aan iemand van het team of er slicks onder zaten en kreeg een naar ik dacht bevestigende knik.

Later hoorde ik dat het geen 100% slicks waren maar intermediates. Heb dat later ook rechtgezet.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Er zit nu dus al flink progressie in het optreden van Neerlands enige vaste GP-coureur, en juist daar ontbrak het de afgelopen jaren nog al eens aan.

(zeg ik maar zonder namen te noemen want anders krijg ik de halve Nederlandse wegracescene over me heen.)
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Graag nu niet hele discussies over Raymond Schouten, het ging hier over Litjens.


ICE_en_FROST schreef 22-05-06 om 17:01:31
Ik vind sowieso dat we in Nederland te snel zijn met talent brengen. Als er talent is worden ze gelijk naar 'boven' gepushed. Zo hoog mogelijk rijden en alles, onder het mom van leren. Laat die jongens die talent hebben lekker rijpen. Neem de tijd. Werk aan het mentale gedeelte ( want dat is volgens mij wat Raymond op heeft gebroken ) Als het er zit komt het vanzelf wel!!!

Ja, maar.... om het echt goed te leren moet je meedoen op de internationale circuits en met de internationale coureurs. Dat geneuzel op die circuits hier daar schiet je zo weinig mee op. Ik hoop daarom ook echt dat Joey hierna nog wat seizoenen eraan kan plakken, want dan krijg je pas echt progressie, natuurlijk.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Nog even wat kwootjes over Le Mans:


5. Le Mans, Frankrijk

Kwalificatie: 28e

Race: 24e

Vanaf een nette 28e startplaats, zijn beste uitgangspositie voor een GP tot nu toe, had Joey een bliksemstart en stuurde zijn Honda in de drukke (40 rijders!) openingsronde bij de eerste doorkomst naar de 12e plaats, waarmee hij in de eerste 4 kilometer maar liefst 16 rijders voorbij stak! Daarna moest hij langzaam terrein prijsgeven op zijn méér ervaren concurrenten.



Citaat:
Joey: “Heel, ja héél tevreden ben ik met deze race. Te gek gewoon! Mijn start was enorm goed. Mijn ervaren teambazen Spaan en Janssen hadden me op perfect opererende Dunlop-intermediates van start laten gaan, omdat het circuit van Le Mans nog her en der natte plekken vertoonde na de regen van vanmorgen. Dat gaf me zeker in de beginfase enorm veel voordeel. Waar anderen voorzichtig in de remmen gingen, kon ik fiks later in de ankers, waarmee ik kostbare plaatsen won. Het is gewoon onvoorstelbaar dat ik 9 ronden lang in de WK-punten bij de eerste 15 rijd.

De baan werd echter heel snel droog en dat was met mijn opgesneden slicks geen voordeel meer. Ik kon het tempo lang volgen en genoot volop. Het verbaasde me dat ik vaak heel lang aan kon pikken bij de grote mannen, maar toen de baan droog was moest ik grip en tijd inleveren en zakte ik af. Die Top 15 is nu nog te hoog gegrepen, het is pas mijn 5e GP. Maar mijn tijd komt nog wel, dat gevoel heb ik na vandaag zeker.

De enige smet op de race was dat ik me in de laatste ronde liet verschalken door Pirro. Ik had 23e kunnen worden, maar maakte in de slotronde een foutje. Pirro kwam binnendoor en hield met zijn jaar extra ervaring keurig de deur dicht. Maar met een snelste ronde op 2,7 van de winnaar en een finish op 1 minuut zie ik ook op de ‘lijsten’ dat het steeds beter gaat. Dat voelt lekker.”


Litjens reed rond met een stevige kneuzing aan zijn schouder, die hij opliep bij een highsider op zaterdagmorgen.
Citaat:
“Dr. Costa heeft me gemasseerd en het ging goed. Alleen bij een windvlaag die je af en toe kreeg was het even de pijn verbijten.”


Direct na de race moest Joey snel terug naar huis, want deze week is ook nog examenweek.


Bron: www.molenaarracing.com
     Reageer met citaat 
SUCCES MET JE EXAMENS JOEY!!!!

Jarno schreef 23-05-06 om 09:30:33
Graag nu niet hele discussies over Raymond Schouten, het ging hier over Litjens.


(...)

Ja, maar.... om het echt goed te leren moet je meedoen op de internationale circuits en met de internationale coureurs. Dat geneuzel op die circuits hier daar schiet je zo weinig mee op. Ik hoop daarom ook echt dat Joey hierna nog wat seizoenen eraan kan plakken, want dan krijg je pas echt progressie, natuurlijk.


Tuurlijk. Door met snellere jongens te rijden leer je meer. Maar ik denk dat vd Berg de juiste weg heeft genomen door eerst in Spanje wat te proberen klaar te spelen. Als ik hem was zou ik daar 2, 3 jaar blijven plakken totdat hij echt voor het kampioenschap rijd daar. En daarna de GP's in springen. Want alleen dan
( als je realistisch bent ) maak je een kans om met de beste mee te komen.

Je hoort de Nederlandse jongens ook roepen: "Er wordt gelijk vanaf de eerste minuut gas gegeven. Het niveau ligt zo hoog."

Je eigen niveau moet je rustig opbouwen zoals ik al zei. Er zijn maar weinigen die in het diepe springen en snel boven komen drijven....
The Texas Tornado
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Topic opgeschoond, berichten over Raymond Schouten verplaatst naar het Raymond Schouten topic.

Letten jullie een beetje op waar je je berichten neerzet, mensen? Dank u.

« Gewijzigd: 24-05-2006 om 11:23:57 door Jarno »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
6. Mugello, Italië

Kwalificatie: 39e

De eerste kwalificatie op vrijdag valt in het water. Joey kon na het wisselen naar regenbanden zijn ritme niet meer vinden, en valt buiten de kwalificatielimiet. Op zaterdag is het droog, en weet Joey zich alsnog te kwalificeren.

Citaat:
Jarno Janssen: “Dit is de harde leerschool die Grands Prix heet. We wisten dat het hier moeilijk zou worden. Vandaag reed Joey zich er al binnen drie ronden bij, door ruim binnen de kwalificatielimiet rond te gaan. Morgen gaat het wéér harder, dat weet ik zeker. Maar het probleem is dat je in zo’n leerjaar zeker op lastige banen als deze géén regentraining kan gebruiken. Dan kom je gewoon te kort informatie en baankennis aan de weet. Het is belangrijk dat je alle trainingen lekker rond kunt gaan.
Vanmorgen reed Joey tijden die 21 seconden sneller waren dan tijdens de natte sessie gistermiddag. Je kan begrijpen dat de afstellingen dan weer compleet anders komen te liggen. Dat 2006 een leerjaar voor Joey is heb ik hem vandaag toch nog even duidelijk moeten maken. We werken hier aan het creëren van goede bagage en een stabiele basis voor volgend jaar. We verwachten geen podiumplaatsen, maar het joch wil zo graag. Hier moet je het leren en dat gaat op de ene baan sneller dan de andere.”


Race: DNF

Wéér een bliksemstart: 8 plaatsen winst in de eerste meters! Maar nadat Litjens drie ronden lang een groep van tien rijders leidde, werd hij bij het aanremmen voor een ‘doorloper’ van achteren aangereden, waarbij zijn uitlaat afbrak en zijn race over en uit was.

Citaat:
“Ik pakte in de eerste bocht meteen vijf man en in de bochtensecties daarna stak ik nog eens drie man binnendoor. Ik was daarmee van de 39e naar de 31e plaats opgeklommen en leidde een grote groep coureurs. Drie ronden lang hield ik ze achter me, totdat een of andere mafketel zich verremt en met zijn voorwiel tussen mijn uitlaat en de achterbrug komt. Daarbij brak de tail-pipe van mijn uitlaat af, waarmee al het vermogen direct verloren was. Over en uit.
Daar baal ik stevig van, maar ik kan met opgeheven hoofd Mugello verlaten. Het was geen makkelijk weekeinde, maar ik heb weer enorm veel geleerd. Het was zoals altijd hier een slagveld. Er vielen heel veel rijders uit en af en als ik na de race terugkijk op de uitslag, dan had ik hier zomaar richting top 20 kunnen rijden."





Tekst en foto: www.molenaarracing.com
     Reageer met citaat 
En toch doet ie t goed, elke race zo'n beetje vooruitgang. Hij leert goed
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ik las in de Volkskrant vandaag dat Joey 150 duizend euro heeft moeten neerleggen om bij Molenaar in de GP's te kunnen rijden dit jaar.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Er word hier door mensen die nauw betrokken zijn bij Hugo fel gereageerd op moment dat we een poll openen wie beter zal presteren op een bepaald circuit. Als je dat de Spits of de Metro openslaat dan hebben ze het alleen maar over "joey beste in tienerstrijd" o.i.d.

Trouwens ik ga even een brief schrijven naar de Spits die plaatsen een Foto van Joey op zijn oude motor met onderschrift: "litjens in stijl over het TT circuit deze zaterdag"...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 26-06-06 om 09:42:57
Er word hier door mensen die nauw betrokken zijn bij Hugo fel gereageerd op moment dat we een poll openen wie beter zal presteren op een bepaald circuit. Als je dat de Spits of de Metro openslaat dan hebben ze het alleen maar over "joey beste in tienerstrijd" o.i.d.


Ja, nou en? De strijd om beste Nederlander te zijn is al jaren oud, vroeger kwam de beste Nederlander zelfs mee het podium op. Lijkt me niet meer als normaal dat Nederlandse kranten extra letten op de Nederlandse coureurs.

Citaat:
Trouwens ik ga even een brief schrijven naar de Spits die plaatsen een Foto van Joey op zijn oude motor met onderschrift: "litjens in stijl over het TT circuit deze zaterdag"...


Ben je niet in de war met de Metro? Daarin staat namelijk een foto van Litjens van vorig jaar met het onderschrift: "Joey Litjens gaat stijlvol door de bocht tijdens de TT van Assen. " Een mailtje om hen te wijzen dat ze abuis zijn is inmiddels onderweg, ze hebben er zelfs een apart mailadres voor: foutje@metronieuws.nl.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Wat ik bedoel is dat de betrokkenen die zo dicht bij die coureur staan dan misschien ook eens verhaal moeten gaan halen bij de pers. Ik vind de titel van het artikel niet verkeerd hoor. Het viel me alleen dus op dat ook de pers die vergelijking maakt en als wij het doen we er op aangevallen worden. Dat ze letten op de nederlandse coureurs is prima!

En voor wat betreft je verhaal over die krant dat klopt. Ik heb ze beide ff niet bij de hand dus pikte net de verkeerde..

Zou waarschijnlijk geen foutje zijn maar gewoon een luie fotoredacteur die niet oplet en zich niet druk maakt over "een simpele foto van een of andere coureur..." (volgens hem dan he! )


EDIT: leesbaar gemaakt, was slecht gekwoot

« Gewijzigd: 26-06-2006 om 15:45:35 door Jarno »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
''e kans is aanwezig dat Van den Berg en Litjens volgend jaar samen in het team van Arie Molenaar rijden. Het TT-bestuur heeft bij de Grand Prix-organisatie kunnen regelen dat het team een vaste startlicentie krijgt, maar dan wel bij voorkeur met twee Nederlandse rijders. In het plan blijft Litjens in de 125 cc rijden en zou Van den Berg in de 250cc van start gaan. ''

Bron: Algemeen Dagblad
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Lijkt mij een uitstekend idee
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ja, maar Varenhof gaat toch helemaal voor hun goede contacten met Aprilia?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17


Snelle navigatie: