Ducati Desmosdici RR favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Ducati Desmosdici RR (5334 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
zoals ik net noemde in het Moto gp topic zag ik net op de Moto GP site dat Ducati zijn Desmosedici RR heeft gepresenteerd in Mugello!

ik heb hem alleen van de voorkant gezien maar ziet er bijzonder fraai uit! De grote vraag is nu natuurlijk gaat deze motor de 999 in de superbikes vervangen??

ik denk van wel! dit gezien het feit dat Ducati al enige tijd liep te klagen over het feit dat het te duur werd om met technische hoogstandjes de 999 competatief genoeg te houden!

en van mij mag hij er komen een shoot out tussen de 999 en een desmosedici RR superblike lijkt me super.

(even voor de duidelijkheid ik ken nog geen enkele spec van de Desmo.. )
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Bij deze de eerste foto's van deze machine!


Bron: Ducati website



« Gewijzigd: 01-06-2006 om 20:47:41 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Wel ff wat moeite doen he Fuzzy


Desmosedici Engine Features
• 200+ hp with racing exhaust kit (supplied with every bike)
• 989cc L-Four cylinder, Twin Pulse configuration
• Desmodromic, with 16 titanium valves (Desmosedici)
• Quadruple 12 hole 'micro-jet' fuel injectors
• Double overhead cams, gear driven
• Titanium connecting rods
• Cassette transmission
• Sand cast engine cases
• Magnesium covers
• 4 into 2 into 1 vertical exit exhaust
• Dry 'Slipper' clutch

Desmosedici Chassis Features
• Hybrid Trellis frame
• Carbon fibre seat support
• Öhlins nitrogen pressurized reservoir 43mm "FG353" PFF forks
• Öhlins four-way adjustable rear shock with GP6 linkage and
geometry
• Brembo radial "monoblock" front callipers
• Forged and machined Marchesini magnesium wheels
• New lightweight Corse electronic multifunction dashboard
• Aluminium alloy tank
• Full Carbon fibre body
• Bridgestone tyres with special profile and structure

Voor mee info, en het slechte nieuws (maar 400 stuks worden er gemaakt ) verplaats u zich naar http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml;jsessionid=GLPMO5UTNF12SCRNCB3CFFIKFUIHSIV1. Ff op het foto'tje klikken en genieten
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Oja teri*g wat is dit een mooie motor
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Hmmm Quanta costa 65000 euro, heb ik helaas net ff niet liggen . Je kunt reserveren bij je Ducati dealer, als 999r eigenaar heb je voorrang. Op is op :'(
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
fred schreef 02-06-06 om 00:23:46
Wel ff wat moeite doen he Fuzzy


Voor mee info, en het slechte nieuws (maar 400 stuks worden er gemaakt ) verplaats u zich naar

http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml;jsessionid=GLPMO5UTNF12SCRNCB3CFFIKFUIHSIV1. Ff op het foto'tje klikken en genieten


Ik was me zelf te snel af ik wilde hier graag een primeurtje hahaha! ik had de specificaties wel voorbij zien komen maar heb ze neit gelezen.

maar goed 400 stuks maar? das niet veel. dan gaat dat wk superbike verhaal ook niet op...

Maar het is mischien voor ducati een subtiel begin om zich ook op viercylinders te gaan richten naast hun traditionele twin..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 02-06-06 om 12:46:23
(...)maar goed 400 stuks maar? das niet veel. dan gaat dat wk superbike verhaal ook niet op...


Dat weet ik zo net nog niet. Als kleine fabriek hoeft Ducati er helemaal niet zo veel te maken, om een bepaald tyoe gehomologeerd te krijgen. Eens kijken of ik het ergens kan vinden.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 02-06-06 om 14:41:46
(...)


Dat weet ik zo net nog niet. Als kleine fabriek hoeft Ducati er helemaal niet zo veel te maken, om een bepaald tyoe gehomologeerd te krijgen. Eens kijken of ik het ergens kan vinden.


doe eens! ik ben benieuwd ik hoop dat mijn vermoeden uitkomt
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
franky_4_fingers
max the worlds greatest

     Reageer met citaat 
zou wel vrij dom zijn van ducati lijkt me........ik meende dat ze dit ding juist ook maakten om hem te kunnen gebruiken voor de superbikes. Het is wel een super bruut ding maar ik moet zeggen dat ik een 999 toch mooier vind.....maar ja smaken verschillen.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ik heb het niet kunnen vinden, ook niet op de site van de FIM. Het is afhankelijk van het totaal aantal geproduceerde motoren van een fabrikant, naar aanleiding daarvan wordt bepaald hoeveel er van een type geproduceerd moeten voordat ie mag meedoen aan de SBK.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Wat is deze motor toch verschrikkelijk mooi!!! Echt geen woorden voor. Voor mij is dit nu al de nieuwe norm, het leek onmogelijk, maar ik denk dat hij zelfs nog geiler is dan de MV

Maar over dat homologatie verhaal. Meen me te herinneren dat toen Petronas in de SBK wilde, dat ze minstens 1000 motoren moesten produceren. Dat was toen nog hét probleem om erin te komen volgens mij... Kan het ook verkeerd hebben. Aangezien Ducati meer fietsen produceerd dan Petronas op dat moment ( nul dus...) lijkt me dat er dan ook minstens 1000 van gemaakt moeten worden. Zou opzich wel mooi zijn als die in de Superbike komt. Aan de andere kant ook niet. MotoGP moet toch iets speciaals blijven, iets unieks, wat gewoon niet te koop is voor op straat. (net zoals Formule 1).
Uiteraard snap ik het wel van Ducati, maar dat is beetje mijn mening...
     Reageer met citaat 
Ik dacht dat 150 stuks voldoende was voor SBK homologatie.
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 02-06-06 om 18:38:03
Ik heb het niet kunnen vinden, ook niet op de site van de FIM. Het is afhankelijk van het totaal aantal geproduceerde motoren van een fabrikant, naar aanleiding daarvan wordt bepaald hoeveel er van een type geproduceerd moeten voordat ie mag meedoen aan de SBK.


Dat klopt en volgens mij heb ik dat lijstje al eens op dit forum voorbij zien komen!
Mugello never sleeps!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Hadden we nou maar een zoekfunctie!
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Citaat:
3) Superbike
A motorcycle with a valid Superstock homologation may, having received formal
request and payment from the original manufacturer, be homologated at any time
for the Superbike class (Such homologation will not require new documentation
or a factory visit).
112
Proof of production quantities must be provided by certified documentation.
FIRST HOMOLOGATION
A manufacturer requesting a homologation for the first time in its history must
follow the procedure shown below:
• For a first time homologation, the manufacturer must produce a minimum
quantity of 150 motorcycles (75 units at the time of the first homologation
inspection and 75 units within a six month period following the first
homologation inspection).
• The motorcycles must be for sale to the public within 90 days of the
homologation being granted by the FIM.
• The FIM will withdraw the homologation if these rules are not respected.
ADDITIONAL HOMOLOGATIONS
• Requirements for manufacturers which have previously homologated a
Superbike :
• The manufacturers producing over 100,000 motorcycles per year must
produce a minimum of 500 units. These motorcycles must be identical to
the homologated model with same specifications and available worldwide.
The minimum of 500 units must have been reached prior to the
homologation inspection.
• The manufacturers producing over 50,000 motorcycles and less than
100,000 motorcycles per year must produce a minimum of 250 units. These
motorcycles must be identical to the homologated model with same
specifications and available worldwide. The minimum of 250 units must
have been reached prior to the homologation inspection.
• The manufacturers producing less than 50,000 motorcycles must produce a
minimum of 150 units. These motorcycles must be identical to the
homologated model with same specifications and available worldwide. The
minimum of 150 units must have been reached prior to the homologation
inspection.

• The motorcycles must be for sale to the public within 90 days of the
homologation being granted by the FIM.
• The FIM will withdraw the homologation if these rules are not respected.

bron|: www.fim.ch

Ik weet niet precies hoeveel fietsen Ducati bouwt. Maar naar mijn idee kunnen ze hem homologeren voor het WSBK.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: